20 Mart 2018 Salı

(ÖÖY2) KODU GAME LAB ( LABİRENT OYUNU)

KODU GAME LAB
Kodu Game Lab Microsoft tarafından geliştirilmiş, çocukların basit görsel programlama diliyle 'oyun' geliştirebildikleri, oynayabildikleri ve yaptıkları oyunları arkadaşlarıyla paylaşabildikleri bir yazılımdır.

 LABİRENT OYUNUM




Bunu seçerek geniş bir alan oluşturuyoruz.
Sonra bu araç ile geniş açılan alana duvarlar ekliyoruz. bu aracın ismi patika aracı. Alanı normal bir labirent haline dönüştürüyoruz.Bir girişi ve bir çıkışı olmasına dikkat ediyoruz. Tamamen labirent şeklini aldıktan sonra alana bir tane nesne karakter ekliyoruz.
Nesne aracından bu şekle tıklıyoruz ve sonra ekrana tıklıyoruz. 


Çıkan şekilden KODU yazan nesne tıklıyoruz. Tıkladıktan sonra ekranda bir yere gelecektir. Bu nesneyi tutup labirentin giriş yani başlangıç bölümüne götürüyoruz.Sonra labirentin içine zemin renginden farklı ufak kareler ekliyoruz.

Eklenilen karenin numarasını karıştırmayınız. Labirentin belirli bölümlerine yerleştiriyorsunuz arkadaşlar.



Sonra nesnenin labirentin sonun geldiğini anlamak için labirentin sonuna zeminden ve bir önceki renkten farklı olarak başka bir zemin ekliyoruz. Nesne buraya gelince labirentin sonuna geldiğini anlıyoruz ve oyun bitiyor.





Puan getirmesi açısından labirentin belirli bölümlerine kalp ekliyoruz. Nesne ekleme aracına tıklayıp yukarıdaki resimleri takip ederek ekleyebilirsiniz.



Yukarıdan görünüş şekildeki gibi olacak arkadaşlar. bir giriş ve bir çıkış bölümü ve çıkışa giderken puan kazandıracak ve puan kaybettirecek şeyler var.




sıradaki işlem arkadaşlar eklediğimiz nesneyi kodlama aşamasıdır. Nesne ekle bölümüne geliyoruz. Labirent üzerindeki kodu ya sağ tıklayıp programla diyoruz arkadaşlar.
Ekrana yukarıdaki gibi bir alan gelecek arkadaşlar.
Nesle labirent içerisinde dolaşırken kamera onun gözüyle görür gibi her şeyi bize aktarmasını istiyorsak nu şekilde yapmamız lazım arkadaşlar.
Nesne labirent içerisinde ok tuşlarıyla hareket etmesi bu şekilde yaparız arkadaşlar.



2.Aşamaya kadar kamerayı ve ok tuşlarına basınca nesnenin çabuk çabuk hareket etmesini sağladık arkadaşlar.

3. Aşamada ise arkadaşlar; labirent üzerine belirli bölgelere kalp yerleştirmiştik arkadaşlar bu nesne çıkışa doğru giderken bu kalpleri toplaması ve kalbe değince kalbin kaybolması için "ye " diyoruz arkadaşlar.


4.Adımda ise arkadaşlar yürüyen nesnenin kalbe çarpması sonucu +5 puan alıyoruz ve skora ekleniyor arkadaşlar.


5. adımda labirent üzerinde zeminden farklı renkte küçük kareler eklemiştik. Hareket eden nesnenin karelere çarpması sonucu skorun sıfırlanmasını sağladık arkadaşlar.
6.Adımda ise labirentin sonuna zemin ve diğer karelerden başka bir zemin eklemiştik. Nesne o zemine gelince labirentin çıkışına ulaştığı anlaşılıyordu. İşte nesne o zemine gelince oyun bitiyor ve kazanıyor.

7.Adımda ise oyunu oynayan kişi 3 dakika içerisinde çıkışa gelmezse oyunu otomatik olarak kaybediyor.




OYUNUN İNDİRME LİNKİ AŞAĞIDADIR.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Prenses ile Ömerin Masalı

              TESADÜFEN KESİŞEN HAYATLAR  14.02.2004 yılında Hülya adında bir KRALİÇE tarafından Dünyaya gelen ve güzelliği ile herkesin dil...