24 Mayıs 2018 Perşembe

KUŞLAR ALEMİ FİNAL ÖDEVİ(ÖĞRETİM TASARIMI)

KUŞLAR ALEMİ



Uygulamanın hızlandırılmış videosu
(Normal şekilde video boyutu fazla geldiği için hızlandırdım.)



BAŞLAYALIM






bu bölüme ek olarak olcmedegerledirme,oyun ve hakkimda butonu ekledim.



Buton ekleme yukarıdaki yerden çalışma sahasına sürükle bırak yaparak ekliyoruz.





















butonuna tıklayınca ayrı bir sekmeye geçmesi için;








Add Screen bölümünden yeni bir sayfa ekliyoruz.






İsim yazdıktan sonra Add butonuna tıklayıp yeni geçişi ayarlıyoruz.
Yeni sekmeye kuşlarla ilgileri yazıyoruz. Ayrı bir sekme daha ekleyip yapacaksak o sekmeyi de kuslar2 olarak isimlendirip açıyoruz.
KOD BÖLÜMÜ


Bu kod ek olarak açılan sekmeye gönderme yapar yani geçiş işlemini yapar.



Kuslar butonuna tıklandığı zaman kuslar1 sayfasına gidecek bu sayfaya. Bu sayfa üzerinde “geri”,”anasayfa”,”ileri” butonları var “ileri” butonuna tıklayınca kuslar2 adında yeni bir sayfa varsa oraya gidecek geri tıklayınca tekrar kuslar1 sayfasına gelecek “anasayfa” ya tıklayınca en baş menüye gelecek.
Tasarımda ileri butonuna tıklayınca kuslar2 adında oluşturulan yeni sekmeye geçiş yapıyor. Bu işlemi bütün butonlar için yapıyoruz.


Son olarak kuş sesleri butonu var bazı kuşların seslerin yerleştirdim.
Kuş sesleri butonuna tıklayınca bu sekme gelecek. Bu sekmede kuş isimleri ve butonlar var. Butona tıklayınca buton üzerinde ismi yazan kuşun sesi çalar. Başka bir tuşa basınca diğer kuşun sesinin kapanması için kodlardan diğerlerini durdurma komutu verilir. Aynı işlem Ana sayfa butonu için de geçerlidir tıklayınca bütün seslere durdurma komutu verilir.


Burdan sonra Ölçme ve değerledirme,oyunlar ve hakkımda bölümü yaptım.
Ölçme değerlendirme butonuna basıldığında sorusafası adlı Screen a gidecek,Oyunlara tıklandığında oyunlar adlı Screen a gidecek ve Hakkımda butonuna tıklandığı zaman hakkimda adlı Screen a gidecek şekilde ayarlandı arkadaşlar.
Yukarıda görmüş olduğunuz kodların anlamı örneğin birincisi: ölcmedegerlendirme adlı butona tıklandığı zaman,Adı sorusayfası olan Screen a git demektir.Diğer sayfaya yönledirme işlemi bu şekilde arkadaşlar.
Şimdi anlatmaya Ölçme değerlendirme  bölümünden başlayalım.
Ölçme değerlendirme butonuna tıklandığı zaman karşımıza aşağıdaki videodaki sayfa gelecektir.

Gördüğünüz gibi arkadaşlar bir şıkkı işaretlediğiniz zaman o şık doğru cevap değilse kırmızı olur ve doğru cevap yeşil olarak gösterilir bu işlemde puan alamazsınız.Ama işaretlediğiniz şık doğru cevap ise direk yeşil yanar ve +10 puan alırsınız. Bu puanlar gizli bir şekilde toplanıp testi bitirdiğiniz zaman "testibitir" butonuna tıkladığınız zaman almış olduğunuz toplam puanı label a yazar.Eğer bütün soruları doğru cevaplarsanız Alkışlanarak tebrik edilirsiniz.
Yukarıdaki resim soru 1 in A şıkkı. Puanı ilk  başta göstermiyorum, bunun için False diye başladım. Bir alttaki kod puan ilk başta sıfır olacak. Ve kullanıcı burada A  şıkkını işaretlerse A doğru cevap olmadığı için kırmızı olacak doğru cevap D olduğu için D şıkkı yeşil olacak ve aynı zamanda ilk tıklamadan sonra bütün şıklar devre dışı olacak.
Yukarıda ise arkadaşlar kullanıcı ilk tıklamada D şıkkını işaretlediği için doğru cevap o olduğu için direk yeşil yanar ve diğer tüm şıklar devre dışı kalır. Aynı zamanda kullanıcının puanına +10 eklenir.

Diğer bütün soruların bütün şıklarını bu şekilde yapıyoruz.Ben hepsine yapıp,kod bölümünde yer kaplamaması için  her birine sağ tıklayıp "Collapse Block" yaptım.

Yukarıdaki bölüm ise arkadaşlar Testin sonunda testibitir butonuna tıklandığı zaman puanı aktif edip görünür yapar ve eş zamanlı olarak tıklamış olduğunuz testi bitir butonun görünürlüğü kapatılır ve onun yerine button2 aktif edilir button2 burda anasayfadır.Ve şart başlar. Eğer testin sonucunda toplam puan 100 ise Sound1(alkış sesi) devreye girer ve alkış çalar.
Oyun menüsü ile devam edelim arkadaşlar.
İki oyun yaptım arkadaşlar.Oyun 1 e tıklandığı zaman oyun adlı Screen a gidecek,oyun 2 ye tıklandığı zaman yenioyun2 ye gidecek. Yönlendirmeyi size göstermiştim.
OYUN 1 İLE DEVAM EDELİM.

Kısaca oyun 1 üstte bir resim verir ve bu resmin altında kuşun isminin TextBox1 e  yazılmasını ister. Bunun için tüm harfleri küçük olarak yazmasını ister ve Kotrol et butonuna basılır. Eğer  kullanıcı yanlış bir kelime yazarsa MessageBox ta tekrar deneyin uyarısı verir. Doğru yazarsa otomatik diğer soruya geçer.

Oyun 1 de soru birin kod bölümü bu şekildedir.
Adım adım anlatayım kodu:
Eğer TextBox1 e yazılan değer "bülbül" ise MessageBox ta Doğru Cevap yazdır ve oyun2 adlı soru2 ye geç. Eğer "bülbül" değilse Tekrar Deneyin uyarısı ver.
Altta Button2(ANASAYFA) ye tıklandığı zaman Screen1 e git. En baştaki Genel Ana sayfaya gider.

5 soruluk bir oyundu bu arkadaşlar. Oyun sonunda  "Tebrikler Oyunumuzu Bitirdiniz !" yazısını MessageBox ta yazdırır ve oyun biter.
OYUN 2 İLE DEVAM EDELİM.

Videoda gördüğünüz gibi,bu oyun kullanıcın kuşları hem görünümüne hem de ötüşüne göre tanımasını sağlamak için yapıldı. 6 adet kuş resminden oluşuyor. Her kuşa tıklandığı zaman resimde bulunan kuş ötüyor ve eş zamanlı olarak MessageBox' ta kuşun adı yazılıyor. 6 kuş için bunlar tek tek yapılıyor.
Yukarıdaki bölümde Oyun 2 nin en alt kısmı, yukarıda sesini duyduğu kuşlardan hangisini en çok beğendiğini yazması isteniyor ve ileri ok tuşuna bastığı zamanda o kuş ile ilgili ufak yorum yapılıyor.


Bu şekilde arkadaşlar tüm kuşlarda bu gibi yorumlarda bulunuyor.
Eğer TextBox a bir şey yazmadan ileri butonuna basarsa "LÜTFEN BOŞ BIRAKMAYINIZ" diye bir uyarı MessageBox ta çıkar. Aynı zamanda yanlış bir kelime veya büyük harf yazarsa kullanıcı MessageBox ta "lütfen küçük harf kullanınız ve yazınızı kontrol ediniz" uyarısı çıkar. Geri butonu tekrar oyun menüsüne,Ana sayfa butonu ise en baştaki genel sayfaya gider.

  KOD BÖLÜMÜ İLE DEVAM EDELİM.
Burada bülbül resmini bir "bulbul" butonu olarak koyduk. Bu butona tıklandığı zaman bülbül sesi çalıyor ve aynı zamanda diğer kuşların sesi devre dışı olacaktır. MessageBox ta da "Kuşun Adı bülbül" diye uyarı verir. Bu işlem kullanıcının resmini gördüğü kuşun sesini duyduktan sonra ismini de öğrenmesini sağlar.




İleri butonuna bastığımız zaman yapılacak işlemler yukarıdadır arkadaşlar.En başta TextBox1 boş ise "LÜTFEN BOŞ BIRAKMAYINIZ",Yazılan kuşun ismiyse gerekli yorumlar yazılıyor, Hiçbiri değil alakasız bir şeyse "lütfen küçük harf kullanınız ve yazınızı kontrol ediniz" gibi uyarılar veriyor.


Burda son olarak ana sayfa butonuna tıklandığı zaman ana sayfaya giderken bütün sesleri durdurmak gerekli bu işlem de bu şekilde yapılmaktadır.


HAKKIMDA BÖLÜMÜ İLE DEVAM EDELİM


Bu bölümde kişisel bilgilerim yer almaktadır.5 Ayrı label le yazılar yazılmıştır. 

Aynı zamanda bu sayfada tıklandığı zaman Ana sayfaya gitmesi için  Ana sayfa butonu vardır.

Bildiğiniz üzere yönledirme kodu yukarıdaki şekildedir.


ÖDEVİN LİNKİ AŞAĞIDADIR.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Prenses ile Ömerin Masalı

              TESADÜFEN KESİŞEN HAYATLAR  14.02.2004 yılında Hülya adında bir KRALİÇE tarafından Dünyaya gelen ve güzelliği ile herkesin dil...